Provocarea de a manca altfel!

Posted in By M. 0 comments

Una din provocarile pe care le-am avut,cand am renuntat complet la carne,a fost sa incep sa caut si sa si pregatesc retete pe care nu ma gandisem vreodata sa le realizez.Stiam ca,trecerea la un astfel de regim,imi va da batai de cap,la inceput,pentru ca ti se pare ca nu stii de unde sa incepi si cu ce...!Multe informatii despre ingrediente,beneficiile lor le stiam,aflandu-le de-alungul timpului,prin lecturile de zi cu zi...Provocarea era sa le si folosesc cu intelepciune!Usor de imaginat,greu de realizat!
Dar,m-am gandit,ca pot experimenta gusturi si mancaruri pe care nu le stiam si nu are de ce sa ma sperie,dimpotriva sa imi dea si mai mare incredere ca voi reusi!Asa ca,le-am luat pe rand,sa le incerc gustul si sa imi dau seama ce imi place mai mult si ce as dori sa mananc din nou.Am descoperit ca nautul are un gust aromat,in chiftelele falafel,iti da o satietate neantalnita daca il pui in salate ,alaturi de avocado si condimente;meiul e mai bun decat orezul,cel putin pentru mine , e si mai bun in chiftele la cuptor;lintea verde are un gust super fin in chiftelele cu morcovi ,verdeturi si seminte de susan ,iar ca si pateu pare mai usoara decat fasolea;avocado e dulce in salatele de primavara,iar combinat cu mult patrunjel e si mai bun,vlastarii de floarea-soarelui au parca toata dulceata semintelor in ei..si tot asa,lista parca nu se mai sfarseste..Tot ce relatez,e strict ce am simtit si simt eu ca si gust,altcineva percepe acelasi aliment diferit,asta din cauza ca pentru fiecare gusturile au intensitate diferita!
Zilele au trecut una si una,deveneau luni si astfel,am realizat ca a devenit o normalitate sa prepar si retete total diferite de ceea ce stiam,ca imi face o mai mare placere sa stau cateva ore in bucatarie,depinde de ce doream sa prepar si ca experimentarea combinatiilor de ingrediente diverse e chiar datatoare de incredere ! Acum ,dupa ceva timp,imi dau seama ca tot ce ai nevoie este SA VREI sa incerci ,atat.Daca cumperi mai mult din piata,esti mai atent la ce cumperi din marile magazine alimentare,descoperi locuri de unde poti achizitiona ingrediente de calitate si cat mai diversificate(chiar si on-line),ajungi sa stii ce si unde gasesti la un pret accesibil , unde e mai bio!
Concluzia este ca , merita sa incerci si sa iti dai o sansa , pentru ca din momentul ce ai hotarat sa devii vegetarian , poti inlocui carnea cu mii de alte alternative , mai sanatoase , tot ce trebuie este sa le experimentezi si sa fii inventiv.Ai la indemana bloguri specifice,reviste ,carti...in lumea in care traim,nu ne putem plange ca nu avem acces la informatie de calitate,daca stim unde sa o cautam!