Energia cartilor...

Posted in By M. 0 comments

Pe cand eram in liceu,aveam la orele de limba romana,o profesoara super..un om deosebit,cald,inteligent si cu o mare capacitate de a reusi sa ne prezinte tot ce inseamna limba si literatura romana intr-o maniera aparte!Nici acum,dupa 16 ani,nu am uitat deloc atmosfera care se instala la orele ei,cum ascultam cu totii absorbiti cand ne povestea despre autori,carti si experientele vietii...Ni se ceruse la un moment dat,fiecare sa isi aleaga o carte dintr-un sir mai lung,sa o citim si sa prezentam in maniera personala impactul avut dupa lectura!Eu am ales Jurnalul fericirii,de Nicolae Steinhardt.Un autor despre care nu auzisem prea multe,dar care m-a atras sa ii citesc macar o carte,dat fiind ca ni se povestise ca a fost unul din cei ce au rezistat comunismului,prin actiunile si scrierile sale.
Am citit-o  pe nerasuflate,m-a acaparat de la primele randuri si am descoperit o carte care mi-a ramas pana azi un reper in gandire si idei!Mereu o deschid si recitesc pasaje,mai ales cand e o zi cu stare mai proasta,tot ce citesc acolo ma ajuta instantaneu..de ce oare,imi zic mereu,de parca nu as sti deja?!Pentru ca,prin tot ce a scris autorul se transmit gandurile lui,suferinta si trairile sale dar mai ales complexitatea informatiilor expuse nu are cum sa nu te puna pe ganduri si sa nu iti schimbe starea!
Cartea nu e chiar usor de digerat intelectual,pe langa firul povestirii despre viata si transformarile interioare ale omului Nicolae Steinhardt  in lagarele comuniste,gasesti mult mai multe din filosofie,psihologie si nu numai,incat la fiecare pagina esti provocat sa iti pui intrebari,sa cauti despre sau sa intelegi mai bine ce vrea sa spuna autorul.
Fiecare,banuiesc ca percepe cartea in modul personal,dar nu exista tagada ca o amprenta sufleteasca ramane dupa ce o termini...!
Nu vreau sa fac o prezentare a cartii,nu asta mi-am propus...vreau doar sa punctez ca,in situatii de tristete mai ales,cartile bune si care iti raman in minte si in suflet,pentru toata viata chiar,reusesc printr-o metoda magica sa te ajute sa treci peste moment si sa te ridici spre lumina,pentru ca stim cu totii cum starile negative pot sa ne faca sa ne pierdem putin calea!Asa ca,niciodata sa nu uitam ca o carte buna,niste randuri intelepte scrise de autori mari,pot fi o luminita blanda ce ne poate aduce zambetul pe buze,care mai si pot sa il transfome in atitudine pozitiva pe termen lung!
Sa citim in fiecare zi ceva frumos dintr-o carte si sa fie asta una din licorile energizante ale zilei...
Asa ca,inchei cu cateva din cuvintele  lui Nicolae Steinhardt din Jurnalul fericirii."La diavolul-contabil,nu incape nici stersatura cea mai mica,Hristos dintr-odata,sterge un intreg registru de pacate..."