Alegerile majore

Posted in By M. 6 comments

Când simți că cei din jur nu te înțeleg sau par că te înțeleg dar totuși le vorbești o limbă necunoscută lor , te întrebi ce ai putea face ? Poți să renunți , poți să te încăpățânezi să continui cu argumentele tale , poți să te înarmezi cu răbdare și să speri că va veni momentul când vei fi perceput cum ți-ai dori !
Bun , dar ce faci când tu parcă nu mai ai răbdare , când vezi că cei cărora te adresezi se încăpățâneaza ei să nu îsi dorească să priceapă ceva !?
Să iau un exemplu ! Acum vreo 2 ani , dupa luni întregi de tatonări interioare și pași înapoi ca racul , mi-am zis că a venit momentul să nu mă mai mint , să nu mai caut scuze aiurite și fără o logică , să iau deciziile în serios și să le aplic o dată pentru totdeauna , mai ales că viața aceasta nu e veșnică și nu trebuie să ne tot poticnim ci să trăim la modul concret !
Așa ca , a venit ziua ( era de Crăciun ) când am zis - eu de acum nu mai mănânc carne , eu nu mai vreau să particip la suferința unui animal mâncându-l , eu nu mai vreau să merg în hipermarket , să iau punga de carne de pe raft și chiar dacă știu cum a ajuns carnea aceea acolo pe raft cosmetizată , să ignor și să mă gândesc că trebuie să mănânc și asta e scuza ! Pe bune?! Când în cale întâlnești oameni sau ajungi în situații unice și realizezi că ei stiu mai multe decât tine , că au făcut alte alegeri și asta i-a făcut mai fericiți , când vezi și citești sute de pagini sau vizionezi documentare reale despre drumul cărnii , despre realitatea din lumea industrializată , parcă nu îți mai vine să fii la fel ! Pentru că nu se mai poate , ceva se schimbă în tine iremediabil și ireversibil !
" Dar tu cum puteai să mănânci carne până acum 2 ani ? " Una din întrebările perfect justificate ...Răspuns sincer din partea mea : pentru că eram un om limitat de alegeri și pentru că nu cunoșteam tot adevarul , dar când l-am aflat , nu mai era moral să fiu același , ceva trebuia să se schimbe ! DA , eram un om cu frica de schimbare , eram un om care încă credea că ceea ce mi s-a arătat de-a lungul vieții așa era bine !
Dar în era tehnologiei ce scuză mai avem ? Nici una !
Afli o chestie , e ceva nou pentru tine , cauți informații despre , citești , te informezi , mai vezi ce au făcut alții mai deștepți decât tine și după sufletul tău alegi ce faci mai departe! Rămâi același sau te schimbi !
Într-adevăr schimbarea nu e ușoară , e plină de obstacole , dar parcă aici stă provocarea , nu?!
Pe când eram la cursuri de medicină complementară acum ceva ani , am întâlnit un grup de oameni deosebiți ! Erau oameni obișnuiți ca mine , dar ei stiau altceva !
Ei stiau despre bioenergie , despre percepții extrasenzoriale , despre Ayurveda , aplicau metode diverse de a lucra cu energia organismului , trăiau în alte lumi ! Eu , o persoană abia cu facultatea terminată , cu experiență puțină , parcă intrasem într-o altă lume ! Abia așteptam să merg la cursuri  , să mă întâlnesc cu oamenii aceia faini , să le absorb poveștile , să le pun întrebări , să mă bucur de prezența lor ! Și am făcut asta , am legat prietenii cu oameni mult mai înțelepți decât mine , care mi-au dezvăluit mult din experiența lor ca și fitoterapeuți , bioenergeticieni , psihologi sau doctori în medicina holistică !
Așa ca , de pe atunci vedeam că a mânca carne nu era ceva benefic , ceva știau oamenii aceia  , le aflasem și eu , că animalul moare în teroare și energia aceea a morții se impregnează apoi în mâncarea ce o gătesc , că poți fi sănătos dacă stii cum să mănânci , de acolo începe totul : de la mâncare , gânduri și atitudine !
Am ales eu o perioadă stilul diferit de viață , dar fiind singura printre toți din familie , era greu și începeam să fac greșeli !
Dar a venit momentul acela când am zis GATA ! Sănătatea o recapăt prin ce aleg să mănânc , nu prin medicamente și am început să aplic principiul  " fie ca leacul să îți fie hrană și hrana să îți fie leac " știți voi ce spunea Hippocrate acum peste 2000 de ani !
A fost și este cea mai bună decizie a vieții mele , pe care nu o regret decât din perspectiva că trebuia să o aplic mai devreme , dar recuperez eu !
Știți voi cum cu alegerea aceasta s-au schimbat situațiile și oamenii în jurul meu , fără să intervin eu în vreun fel !?
Dragul de M. a decis tam-nisam că el nu mai mănâncă carne , credeam că glumește ( el fiind înainte un carnivor declarat ) ! Nu glumește , a vorbit serios și se vede pe chipul lui cât îi priiește alegerea !
Oamenii care ne iubesc , deja ne-au acceptat așa , suntem cei veggie !
Și mai fain este că am atras atenția !
Din acest motiv am început să scriu pe blog , de asta vreau să arăt celor care vor să vadă , că se poate dacă vrei și ești deschis spre cunoaștere !
Traseul nu e ușor , într-o Românie unde majoritatea mănâncă tradițional , unde de Crăciun și Paște e musai să mai măcelărești porcul sau mielul blând că așa e tradiția , e greu când te lovești de convingeri că așa se face , că nu există altă variantă ! Uneori mi-aș dori să trăiesc într-un orășel din acela bio de prin Germania sau Austria , unde magazinele au majoritatea alimente vegetale , unde oamenii iubesc natura , animalele , unde nu se ucid câinii in masă , unde se conservă energia naturii , unde ești acceptat cu alegerile tale și fiecare își vede de lumea lui !
Dar , bănuiesc că este un rost să fiu aici ! Poate calea mai anevoioasă e mai dulce cine știe !
Revenind la vorbele neânțelese , am realizat un lucru ce vi-l împărtășesc și vouă !
Nu poți niciodată să îl faci pe un om să vadă un punct diferit de vedere dacă el nu vrea ! Pentru că nu e momentul lui , poate momentul schimbării sale va fi mai greu , mai cu durere și nu poți să faci nimic tu dacă el nu vrea calea mai ușoară !
Celor care mă întreabă le răspund cu drag , pe cei care mă judecă îi las în pace cu lumea și opțiunile lor !
E trist , dar asta se aplică în orice situație a vieții  legată de schimbări majore diferite de ce vezi la tot pasul intr-o societate , dar fiecare are calea lui de urmat , dacă el vrea să și-o facă mai anevoioasă e alegerea lui !
Eu m-am oprit la alegerea de a nu mânca carne , pentru că asta e actual pentru mine , pentru fiecare este alta dar esența este aceeași : trebuie să fii tu însuți , să îți vezi de adevărurile tale , să lupți cum poți să le faci cunoscute , însă mai departe nu ține de tine deloc ! Ține de mintea și înțelepciunea fiecăruia !