Asumarea

Posted in By M. 2 comments

A asuma - a lua ceva asupra ta ! Desigur stiti semnificatia termenului , dar aplicarea actiunii in viata de zi cu zi nu mai este asa simpla ca si definitia data de dex.
Tot afland de una de alta , pe diferite teme de actualitate , am ajuns din nou la concluzia ca e tare important sa ne asumam multe : alegerile pe care le facem zi de zi , principiile dupa care ne conducem viata in ansamblul ei , vorbele care le rostim noua si celorlalti , atitudinea folosita in situatiile in care suntem pusi !
Dar eu cred ca nu multi stiu ce inseamna asumare , pentru ca una e sa o verbalizezi si alta este sa o si practici !
Asadar ar trebui sa ne asumam : alegerile pentru ca ele ne creaza calea pe care pasim acum si mai tarziu , trecutul pentru a putea trai linistiti in prezent si cu privirea spre viitor , mai ales vorbele pentru ca au puterea de a aduce suferinta sau bucurie in sufletul celui caruia i se adreseaza , gesturile pentru ca ele pot aduce alinare sau durere , gandurile pentru ca , asa cum am mai spus si au zis si altii inaintea mea , ele ne creaza starea , energia si puterea de  a fi !
Ma cutremur deseori cand vad oamenii limitati , care isi justifica vorbele , gesturile si actiunile prin afirmatia ca noi suntem evoluati ca specie , noi avem dreptul , noi cunoastem , noi suntem mai in varsta , noi am experimentat !
Oameni buni , daca esti in varsta nu inseamna ca esti si intelept , poti trai vreo 80 de ani degeaba ; daca ai bani cu duiumu' nu inseamna ca ai intelepciune sau putere de decizie , ai doar bani , care sunt " ochiul ..." ( stiti voi ai cui , nu il mentionez ca nu merita sa il numesc in vreun fel ) , frumusetea trupeasca nu inseamna automat si sufleteasca ; experienta poate fi una deficitara asa ca nu se aplica daca nu ai folosit-o sa evoluezi sau sa ajuti efectiv pe cineva in lumea asta !
Trist , dar adevarat !
O chestie banala dar reala ca gerul iernii , toti plecam de AICI la un moment nestiut de catre noi , toti vom fi pusi in fata unei judecati asa ca , ar trebui sa nu uitam nici o zi asta : ca suntem in trecere in lume , ca urmeaza ALTCEVA , ca tot ceea am facut , am spus , am gandit sau actionat , se va rasfrange asupra noastra , a esentei noastre ! Care , apropo , este divina,fie ca noi alegem sa fim sau nu asa , Dumnezeu e acolo in noi , nu trebuie decat sa ne reamintim asta ! Punct .
Astfel a mia oara zic , sigur se intelege cu ce vreau eu sa insist , hai sa fim buni cu cei de langa noi , sa nu aruncam vorbele ca si cum le putem lua inapoi cand ne dam seama ca am gresit , hai sa ajutam cum putem  ( nu daca putem ) , oamenii mai napastuiti decat noi , animalele  care sunt aiurea pe strazi , care sunt victime ale cruzimii umane , hai sa radem in loc sa plangem , ca asa pacalim durerea , hai sa traim frumos !
Si cred cu tarie ca daca am face cat mai multi asta , in scurt timp , vom realiza ca lumea in care traim e chiar frumoasa , o vom vedea si percepe deosebita si luminoasa !
Aha , era sa uit ! Sa nu mai ignoram ceea ce ni se pare prea greu de privit sau inteles , asta e motorul distrugerii si urii care le vedem peste tot : la TV , in mediul on-line , in viata de pe strada !
Ignoranta si indiferenta aduc durere , tristete si regresie !
Asa ca , ne asumam alegerile , luptam pentru credintele noastre , ne asumam viata si astfel devenim mai OAMENI !
Voi ce credeti ? Asa o fi ?